لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده , اطلاعات جامع در رابطه با قیمت لوله استیل 201 در این مطلب به صورت مختصر توضیح داده شده است . لوله های دکوراتیو یا به عبارتی لوله استیل دکوراسیون بیشتر از استیل 201 تولید میگردد . که مصارف اصلی این آلیاژ شامل 1- لوله استیل نرده یا لوله استیل برای نرده 2- لوله استیل تزئینی 3- لوله استیل نما 4- لوله استیل کابینت 5- لوله استیل راه پله 6- لوله استیل طلائی ( فروش لوله استیل طلائی همراه با ورق استیل طلایی ) میباشد . لوله استنلس استیل یکی از پر مصرف ترین متریال در صنعت و ساختمان برای انتقال سیالاتی مانند نفت , گاز , اسید رقیق و غیره میباشد .فروش لوله های استیل بر اساس نوع آلیاژ به لوله استیل 304 و لوله استیل 316 در گروه 300 و لوله استیل 201 در گروه 200 از پر مصرفترین لوله ها میباشد.قیمت لوله استیل صرف نظر از آلیاژ به سایز و ضخامت لوله بستگی دارد که این اختلاف قیمت روز لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده با بالاتر رفتن سایز و همچنین رده (اسکجوئل) به مراتب بالا تر میروند . که این سایز بندی را میتوان در جدول لوله ها مشاهده نمود.

قیمت روز لوله استیل در ایران به علت عدم ثبات بازار دچار نوسان میباشد به همین علت با تماس با کارشناسان گروه پترو پارسیان میتوانید از قیمت روز استیل 304  ، قیمت لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده و دیگر آلیاژهای استنلس استیل 316 مطلع و پیش فاکتور مربوطه را دریافت نمایید . لوله استیل تایوانی ( برند های باوفنگ و … ) , برند های چینی  ( ونگ ژو ) و برندهای کره ای از پر مصرف ترین و بیشترین لوله های درخواستی مشتریان پتروپارسیان میباشد. همینطور بنا به سلیقه و درخواست مشتریان و کارفرمایان گرامی برند های اروپایی و ژاپنی مانند ( نیپون استیل , اینتر پایپ و… ) ساخت کشورهای ژاپن , اکراین , رومانی , اسپانیا و روسیه نیز به صورت سفارشی و استوک موجود میباشد که به علت کیفیت و شرایط دیگر دارای قیمت بالاتری نسبت به برندهای آسیای شرقی میباشد .

گروه فنی تجاری پترو پارسیان با بهره مندی از کادری مجرب در راستای واردات , تهیه و تامین انواع متریال استیل ( لوله , ورق استیل 201 , اتصالات استیل , فلنج استنلس استیل ) در خدمت کارفرمایان گرامی میباشد . برای دریافت آخرین قیمتها و فروش لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده و دریافت پیش فاکتور و همچنین مشاوره با کارشناس متریال استنلس استیل گروه پترو پارسیان تماس حاصل فرمایید .

ارائه فروش لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده یا لوله استیل دکوراتیو در سایزهای  16 , 25 , 38 , 50 , 63 , 78 میلیمتر و ضخامتهای 0/5 الی 2/5 میلیمتر قابل ارائه میباشد .همچنین جدول لوله های استیل صنعتی در سایت پتروپارسیان موجود میباسد و

لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده
لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده

تاثیر عنصر مولیبدن در استنلس استیل ( لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده ) در صورت نیاز نیاز به مصارف خاص

قبل از توضیح باید این نکته را متذکر شد که مولیبدن در لوله های دکوراتیو بکار نمیرود اما در مصارف بسیار خاصی که علاوه بر کیفیت ظاهری خواصی مانند تحمل حرارت و سایش مد نظر نیز باشد میتوان از مولیبدن برای ایجاد خواص مورد نظر استفاده نمود . عنصر مولیبدن وزن اتمی معادل 96 و نقطه ذوب معادل 2610  درجه سانتیگراد C  دارد . ساختار کریستالی آن bcc بوده و در فولاد فریت زا و کاربید زاست (ایجاد فاز فریت و یا کاربید) . حداقل 3 % مولیبدن باعث می شود که فریت در تمام دماها حتی دمای محیط پایدار باشد.همچنین سختی پذیری آلیاژ را افزایش می دهد.در حدود 0.5-1.5 % مولیبدن به فولادهای آلیاژی اضافه میکنند تا استحکام و مقاومت به خزش آنها در دماهای بالا و حرارت زیاد حفظ شود.فولادهای ضد زنگ لوله استیل 201 ( لوله استیل دکوراتیو یا لوله استیل نرده ) از 0.5 تا 4.0 %  مولیبدن دارند. فولادهای زنگ نزن آستنیتی برای مقاومت خوردگی بیشتر در محیط های خورنده حاوی مولیبدن مناسب هستند. هم چنین ، مقاومت در برابر پوسته شدن را می کاهد . مولیبدن خالص به رنگ سفید نقره ای میباشد و نسبتا نرم بوده و جزو دسته فلراتی با بالاترین نقطه ذوب است. که بیش از دو سوم مولیبدن در تولید آلیاژها به خصوص آلیاژهای کروم نیکل استنلس استیل316  و استیل نسوز استفاده می شوند.همچنین مولیبدن از واژه یونانی Molybdos به معنای شبیه سرب یا سرب مانند گرفته شده است و در طبیعت به شکل آزاد پیدا نمی شود و پس از انجام عملیاتی به این عنصر دست میابند. ترکیبات این عنصر که در طبیعت دیده می شدند،با عناصر دیگر مثل کربن و یا سرب به اشتباه گرفته می شد بلاخره در سال 1778 کارل ویلهلم شیل (Carl Wilhelm Scheele) توانست روشی برای جداسازی عنصر مولیبدن از گرافیت و سرب و جدا کردن آن از اکسید فلز از مولیبدنیت را بدست آورد.در سال 1782 هلم(Hjelm) با احیا توسط کربن توانست که ناخالصی ها را از سنگ معدن جدا سازد.مولیبدن در حیات تمام انواع ارگان ها نقش مهمی دارد.این فلز در دو گروه آنزیمی به نامهای نیتروژنازها(nitrogenases) و مولیبدوپترین ها(Molybdopterins)   دیده می شده اند.نیتروژنازها نیز در باکتریها وجود دارند و در مسیر های تثبیت نیتروژن باید حضور داشته باشندکه این امر الزامی است .باکتریها در داخل گیاه نیز می تواند دیده شوند . اتم مولیبدن در یک کلاستر هست که شامل اتم های آهن و گوگرد است . واژه مولیبدوپترین با گروهی از آنزیم ها که شامل آنزیمهای حاوی تنگستن هستند، به اشتباه گرفته می شوند و عبارت مولیبدوپترین در واقع به اتم فلز برنمی گردد.گروهی را که به عنوان آنزیمهای تک اتمی مولیبدن به عنوان اتم فلز شناخته می شوند در یک کلاستر دیده نمی شوند.همچنین وجود مولیبدن در قیمت لوله استیل 201  تاثیر زیادی دارد .
در عملیات حرارتی فولادها و لوله استیل 201 ، مولیبدن Mo  تردی تمپر را کاهش میدهد و تشکیل دانه های ریز را تسریع کرده و برقابلیت جوشکاری تاثیر مطلوبی دارد. که این امر بسیار قابل توجه میباشد و افزایش استحکام را در پی داشته و بنا بر این قابلیت چکش کاری کم می شود.مولیبدن مقاومت در برابر خوردگی موضعی و حفره دار شدن را بیشتر کرده و با تشکیل فازهای ثانویه در فولادهای فریتی،فریتی-آستنیتی و آستنیتی، استحکام آنها را افزایش می دهد. هم چنین نیز در فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی، به علت اثر آن بر رسوب کاربید ها ، سختی فولاد دردماهای برگشت بالا را افزایش می دهد. مولیبدن به عنوان عنصر آلیاژی در فولادهای میکروآلیاژی کربنی، کم کربن با استحکام بالا در محدوده 0.05-0.25 بکار رفته و همچنین چقرمگی و استحکام را به خوبی بالا می برد.معمولا همراه با افزودن مولیبدن از منگنز بالا وکمی نیکل نیز استفاده می کنند تا به خواص مطلوب تری برسند .هدف از میکروآلیاژی کردن فولادها جلوگیری از تشکیل پرلیت در ریزساختار و کاهش اندازه نواحی پرلیت و تشکیل کاربید های لایه ای ریز می باشد.اگر درصد مولیبدن و یا سایر عناصر آلیاژی بالا باشد ، فریت خاصی بنام فریت سوزنی Acicular ferrite  ( فریت سوزنی شکل در زیر میکروسکوپ ) تشکیل خواهد شد.
عنصر مولیبدن باعث بهبود و افزایش چقرمگی در فولادهای کربنی ساده و لوله استنلس استیل 201 با استحکام بالا و مناسب می شود و بنابراین در محدوده دمایی قابل استفاده ،استحکام و سختی را افزایش می دهد. در مقایسه با فولادهای کربنی ساده ،فولادهای مولیبدن دار خواص الاستیک و استحکام ضربه ای بهتری دارند.استحاله درفولادهای مولیبدن دار درسرد کردن های آرام رخ می دهد و در نتیجه باعث می شود عمق سخت گردانی به مقدار زیادی افزایش یابد. این افزایش در عمق سخت گردانی سبب فائق آمدن بر مشکلاتی مربوط به اثر جرم بر سخت گردانی در مقاطع ضخیم میشود.همچنین برای یکنواختی توزیع سختی در مقاطع ضخیم مقدار کمی مولیبدن اضافه می شود.0.15 % مولیبدن اثر مشابه با 0.20 % کروم و یا 1.25 % نیکل دارد.که در آلیاژ سازی ( مانند تولید لوله استیل 201 ) این معادل سازی اهمیت ویژه ای دارد . سختی پذیری چدن مولیبدن تا حد زیادی در حضور مولیبدن در ترکیب آن بهبود می یابد و می تواند اثر مبردی نیز داشته باشد.مولیبدن کاربیدزا بوده و در کنار کروم و وانادیم جدایش می یابد و در یوتکتیک فسفید قرار می گیرد.Cr,V و P در چدنهای سوزنی مفید و دلخواه نمی باشند.
بعضی از فولادها بعد از سرد کردن آرام از دمای برگشت 625 سانتیگرادC انرژی ضربه کمتری در مقایسه با فولادهایی دارند که بعد از برگشت با سرعت سرد شده اند.این پدیده به تردی تمپر معروف است.فولادهای منگنز، کروم و کروم – نیکل با کروم بیش از 0.75 % کروم به این نوع تردی حساس هستند.برای کاهش حساسیت به این نوع تردی به ترکیب این فولادها ، مولیبدن اضافه می شود.  چنین فولادهایی در محورها، میل لنگ ها و چرخ دنده ها کاربرد دارند.
در دماهای برگشت بالا ، مولیبدن وارد فاز کاربید می شود.با بالا بردن دمای برگشت دردمای 700 C غلظت بالایی از مولیبدن در سمنتیت اورتورومبیک وارد می شود و در درصدهای بالاتر از 0.5% Mo ، کاربید fcc ((Fe,Mo)23C6)  تشکیل خواهد شد.نرم شدن مارتنزیت در دماهای برگشت بالای 260 C بوسیله مولیبدن به تاخیر می افتد و در 0.25 % Mo سختی فولادهای مارتنزیتی پرکربن و کربن متوسط در هنگام برگشت در دمای 400-630 C را افزایش میدهد
با اینکه مولیبدن بخودی خود استحکام خزشی فولاد و استنلس استیل ( مانند لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده ) را می افزاید، ولی فولادهایی که دردماهای بالا کاربرد زیادی دارند، در ترکیبشان علاوه بر مولیبدن ، وانادیم و یا کروم نیز دیده می شوند.فولادهای از این سری دارای 1% Cr,0.5 % Mo و یا 0.5% Mo,0.2% Cr می باشند.این فولادها در سوپر هیترهای بویلر و لوله هایی که در دماهای بالای 460 C کار می کنند، استفاده می شوند.آنچه در این کاربردها نیاز است،مقاومت در برابر گازهای کوره و اکسیداسیون، مقاومت خوردگی توسط گازهای گرم، استحکام خزشی بالا و بدون تردی تمپر می باشند . در صنایع شیمیایی فولاد با 0.5 % Mo بکار می رود که قابلیت جوشکاری بالایی نیز دارد. مولیبدنی که به فولادهای کم آلیاژی و پرآلیاژی اضافه می شود، مقاومت خزشی و استحکام دردماهای بالا را افزایش میدهد.دو علت اصلی را می توان در این نوع رفتار فولادهای مولیبدن دار دخیل دانست : افزایش استحکام خزشی فریت و دیگری بالا بردن دمای تبلور مجدد بعد از سخت گردانی . عامل دیگری نیز می توان بدان مربوط دانست و آن اینست که ساختار میانی بین پرلیت و مارتنزیت تمپر شده تشکیل می شود که استحکام خزشی بهتری دارد.

 

گروه فنی بازرگانی پترو پارسیان با بهره مندی از کادری مجرب در راستای تهیه و تامین متریال استیل و همچنین در امر نصب و ساخت استراکچر , پایپینگ و عایق گرم و سرد در خدمت کارفرمایان عزیز میباشد . جهت دریافت قیمت روز استیل و لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده و همچنین اخذ پیش فاکتور با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید...

امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

هیچ کس رای نداده! شما اولین نفری باشید که رای می دهد

5 دیدگاه برای “لوله استیل 201 یا لوله استیل نرده

  1. مهندس مهرآور گفته:

    سلام.
    نیاز به اطلاع از نرخ لوله استیل 201 با قطر 38 همچنین طول لوله، برند لوله،
    در ضخامت های متفاوت( عمدتا یک میلی متر) و نیز نرخ انواع اتصالات مربوط به این قطر و جنس دارم.
    در حال بررسی یک پروژه هستیم لذا خرید ما در حد سی شاخه سه متری خواهد بود. آیا شما از نظر کمیت فروش مشکلی دارید؟
    بدیهیست پس از انجام آزماش های لازم و دریافت جواب از عملکرد پروژه، میزان خرید افزایش چشمگیری (و احتمالا سایز لوله) خواهد داشت.
    شرکت گام رو
    مهندس مهرآور

    • admin گفته:

      سلام
      به طور کلی کارشناسان فروش به دو دسته کارشناس فروش عمده و کارشناس فروش خرده یا کمتر از یک تن ( هزار کیلوگرم ) میباشند.
      برای درخواست شما : در ساعات اداری تماس گرفته و از قیمت روز و موجودی انبار اطلاع حاصل فرمایید.
      موفق باشید.

    • admin گفته:

      سلام
      لوله در این سایز موجود نمیباشد .(ضمنا این سایزغیر استاندارد میباشد و در صورت سفارش تناژ قابل واردات میباشد.)

  2. یونس گفته:

    سلام و درود . ماکت های هواپیماهای مسافربری بزرگ می سازم و جهت ساخت سه پایه آنها نیاز به لوله های استیل 10 و 15 و 20 میلیمتر دارم از کجاها می توانم تهیه کنم .ضمنا جهت جوشکاری سه پایه چکار باید بکنم . ممنون و سپاسگزارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *