مونل چیست ؟ فروش ورق مونل و میلگرد مونل MONEL با قیمت مناسب ، آلیاژ مونل ترکیبی از عناصر 1- نیکل به مقدار 67 % 2- مس به مقدار 30 % و همچنین مقدار کمی آهن و آلومینیوم و منگنز که کاربرد بسیاری در مقاومت خوردگی دارد.

از جمله متریال پر مصرف در صنعت کشور ورق مونل 400 و غیره در ضخامت و ابعاد مختلف ، میلگرد مونل 404 و غیره در قطر های مختلف ، لوله مونل 401 و دیگر آلیاژ های آن و شیر آلات مونل 500 و … و اتصالات و فلنج مونل میباشد که از نظر ظاهر شبیه انواع آلیاژ استنلس استیل میباشد.

فلز مونل به عنوان یکی از مقاوم ترین آلیاژها در برابر خوردگی های شیمیایی میباشد و به همین علت مصارف بسیار خاصی دارد از جمله ی این مصارف میتوان به استفاده از آلیاژ مونل در پره ی کشتی ها و توربینهایی ک نیاز به مقاومت خوردگی مهم ترین خاصیت مورد انتظار از آن میباشد بکار میرود.

مونل چیست ؟ فروش ورق و میلگرد مونل MONEL با قیمت مناسب
مونل چیست ؟ فروش ورق و میلگرد مونل MONEL با قیمت مناسب

فلز آلیاژ مونل دارای گرید های متفاوتی است که بسته به نیاز صنعت تولید و واردات میگردند که شامل :

1- مونل 400 ( MONEL 400 )

2- مونل 401 ( MONEL 401 )

3- مونل 404 ( MONEL 404 )

4- آلیاژ مونل 500 ( MONEL K 500 )

5- فلز مونل 405 ( MONEL R 405 )

جدول آلیاژ درصد ترکیبی و خواص مونل در زیر آمده است :

مونل چیست ؟ فروش ورق و میلگرد مونل MONEL با قیمت مناسب
مونل چیست ؟ فروش ورق و میلگرد مونل MONEL با قیمت مناسب

جوشکاری فلز مونل نیز بسیار راحت و قابل دسترس میباشد به گونه ای که همانند سایر آلیاژ های استنلس استیل مانند استیل 304 و استنلس استیل 316 و سایر استنلس استیل های نسوز قابل جوشکاری با الکترود های پوشش دار میباشد و این نکته باید در نظر گرفنه شود که در ضخامت های زیر 1/5 میلیمتر نباید از جوشکاری قوس الکتریکی استفاده نمود چراکه باعث گرمای بیش از حد و ذوب ناحیه جوشکاری میگردد.همچنین در جوشکاری با الکترود های پوشش دار میبایست از الکترود با پوشش ضخیم استفاده نمود.

مونل چیست ؟ فروش ورق و میلگرد مونل MONEL با قیمت مناسب - پترو پارسیان
مونل چیست ؟ فروش ورق و میلگرد مونل MONEL با قیمت مناسب – پترو پارسیان

گروه پتروپارسیان خرید و فروش مونل و اینکونل و هست الوی و سایر آلیاژهای خاص را با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مشتریان و کارفرمایان گرامی گذاشته و آماده ارائه هر گونه خدمات و مشاوره متالوژی میباشد.

برای خرید مونل وهمچنین اخذ قیمت روز آلیاژ مونل و سایر لوله و اتصالات استیل و ورق استیل با کارشناسان گروه و با شماره های 77834249-021 و 77821504-021 تماس حاصل فرمایید.

 

به این مطلب امتیاز دهید...

امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

هیچ کس رای نداده! شما اولین نفری باشید که رای می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *