فروش لوله استیل , اطلاعات جامع و مفید برای خرید لوله استیل و آشنایی کامل با جنس و آلیاژ انواع لوله استیل+قیمت در پتروپارسیان :

در مورد فروش لوله استیل ، از لحاظ نوع ساخت به دو نوع لوله استیل بدون درز و لوله استیل درز دار تقسیم میشود که بنا به میزان فشار ونوع سیال بکار میرود . انواع لوله مانیسمان استیل(seamless pipe) در رده های 10 , 20 , 40 , 80 و 160 قابل ارائه میباشد . لوله های درزدار(E SEAMLESS) در دره های 10 و 40 موجود میباشد که در انواع لوله های درز مارپیچ(SPIRAL) و درز مستقیم یا ساده (STRETCH) تقسیم میشوند. همچنین لوله های استنلس استیل از نظر نوع کاربرد و فروش لوله استیل به انواع لوله صنعتی , لوله استیل صنایع شیری(غذایی) , لوله استیل دکور(دکوراتیو) , تیوب استنلس استیل(مصارف هیدرولیکی و تحت فشار بالا)

لوله های فولاد ضد زنگ(stainless steel) بیشتر در مایعات اسیدی و سیالاتی که دارای خورندگی زیاد هستند استفاده میشود مانند پتروشیمی , نفت , صنایع غذایی .

فروش لوله استیل
فروش لوله استیل

خواص اصلی لوله استنلس استیل در موارد ذیل خلاصه می گردند:

* مقاومت در برابر خوردگی.
*
ظاهر جذاب و براق.
*
مقاومت در برابر حرارت و درجه های بالا.
*
هزینه ناچیز در طول عمر مفید لوله ها .
*
بصورت کامل قابل بازیافت است .
*
از نظر قابلیتهای بیولوژیکی خنثی می باشد .
*
سادگی تولید محصول استنلس استیل .

 شناخت آلیاژ های استیل که در فروش لوله استیل باید مد نظر قرار گیرند :

انواع استنلس های بگیر(غیر مغناطیسی) گروه 400
پرمصرف ترین گرید استنلس استیل در این گروه نوع (AISI 430) یا 4016/1 می باشد . این نوع از استنلس ها در شرایطی که حفظ ظاهر در اولویت بوده و شرایط سخت محیطی موجود نمی باشد ، دارای کاربرد فراوانی می باشند. افزایش مولیبدن و کروم در این نوع از استنلس ها باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی و اضافه نمودن تیتانیوم و نیوبیوم نیز خاصیت جوش پذیری را افزایش می دهند.
تقسیم بندی استنلس استیل های مغناطیسی( بگیر)
گروه اول:
این گروه شامل استنلس استیل های 409- 410- 420- 410L که کروم موجود انها بین 10 تا 14 درصد می باشد و 30 درصد کل مصرف این نوع استنلس استیل را شامل می گردد. این گروه دارای کم ترین میزان کروم و ارزانترین نوع استنلس استیل ها می باشد . در محیط های غیره خورنده و یا دارای خورندگی ناچیز و یا جاهایی که مقدار کمی از زنگ زدگی سطحی قابل قبول میباشد مصرف می گردد. بیشتر درفضای بسته ( شرایطی که با آب در تماس مستقیم نبوده و یا به صورت دائم خشک است و رطوبت پایین میباشد) و نیز برای صدا خفه کن اگزوزها ی ماشین مصرف عمده دارد.
سری 410 L جهت استفاده در کانتینرها – اتوبوسها و مینی بوسها و اخیراً فریمهای LCD به کار گرفته می شود.
گروه دوم:
استنلس استیل 430 شاخص این گروه نوع می باشد که کروم آن بین 14-18 % می باشد و پر مصرف ترین استنلس استیل از نوع مغناطیسی ( بگیر) می باشد ( حدوداً 48 درصد مصرف جهانی این نوع از استنلس استیل به خاطر بالا بودن میزان کروم (14-18 %) دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی بوده و شباهت زیادی به استنلس استیل پایه گروه غیر مغناطیسی یعنی آلیاژ 304 دارد. مصارف دیگر این نوع استنلس استیل در ساخت دیگهای ماشین های لباس شویی وپانلهای داخلی است استنلس استیل 430 معمولا جایگزین خوبی برای استیل غیر مغناطیسی آلیاژ 304 بوده و در اقلام و وسایل خانگی مانند ماشینهای ظرفشویی، ظروف آشپزخانه (قابلمه و ماهی تابه) مورد استفاده گسترده دارد.
گروه سوم : استیل های این گروه نیز شامل (14-18 % کروم ) بوده هر چند عناصر تثبیت کننده مانند تیتانیوم ، نیوبیوم نیز به صورت فعال در ترکیب وجود دارند از جمله این استیلها به انواع 430TI-439-441) می توان اشاره نمود. در مقایسه با گروه 2 این سری از استنلسهای بگیر قابلیت بهتری در جوش پذیری , فرم گیری از خود نشان می دهند و در اکثر موارد از سری های غیر مغناطیسی 304 رفتار بهتری از خود بروز می دهند.
مصارف عمده این گروه ساخت سینک ، لوله های تبادل حرارتی (صنایع شکر و انرژی و غیره) سیستم های اگزوز با عمر طولانی تر( از نوع 409) و نیز قسمتهای جوش شده در ماشینهای لباسشویی می باشد. در موارد مصرفی که استفاده از آلیاژهای استنلس های 304 به نظر بالاتر از حد مورد نیاز و از لحاظ مادی غیر اقتصادی بنظر می آیند این نوع از استنلسهای بگیر جایگزین مناسبی می باشند.پترو پارسیان (فروش لوله استیل)
گروه چهارم: شامل استنلسهای 434،436، 444 (مولیبدن در ترکیب) که 7 درصد از مصرف را به خود اختصاص می دهند. این گروه از آلیاژها شامل مقداری مولیبدن اضافه شده جهت افزایش مقاومت در برابر خوردگی می باشد . مصارف معمول این گروه از آلیاژها در ساخت تانک آب گرم ، آبگرمکن خورشیدی ، قسمتهای بیرونی سیستم اگزوز ماشینها ، کتری های برقی، قطعات اجاق های مایکروویو، پنل خارجی و غیره می باشند.
سری 444 از نظر مقاومت در برابر خوردگی می تواند مشابه سری 316 مقاوم در برابر اسیدهای رقیق عمل نماید.
گروه پنجم : شامل استنلسهای با30 -18 % کروم می باشند که در گروههای دیگر قابل دسته بندی نباشند. از انواع آن می توان به نوع های 445، 446،447، و غیره اشاره نمود. ( این گروه 2 درصد از مصرف کل را به خود اختصاص می دهند).
این سری دارای کروم اضافه و نیز مولیبدن جهت افزایش مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون می باشد (مانند نوع 316.( و مصرف عمده این سری در محیط های ساحلی و در شرایط سخت خوردگی است. شایان ذکر است مقاومت خوردگی سری JIS 447 معادل فلز تیتانیوم می باشد که بسیار از لحاظ مقاومت در برابرخوردگی قابل اهمیت هستند .
مزیت آهن ربا بودن استنلسهای مغناطیسی(بگیر) :
اینگونه پنداشته میشود که چون استنلس بگیر دارای خاصیت آهن ربایی است ، بنابراین به صورت واقعی ضد زنگ نبوده و مانند فولادهای کربنی زنگ می زند. این تصور کاملا اشتباه است . لازم به ذکر است تنها به علت تفاوت ساختمان اتمی است که بعضی از استینلس استیلهای مغناطیسی( بگیر) و شماری از استیلهای غیر مغناطیسی (نگیر) می گردندکه این امر در پایدار ماندن یا عدم پایداری فاز آستنیت در استنلس استیل میباشد که دلیل آن وجود عناصر آلیاژی مانند نیکل و کروم میباشد

فروش لوله استیل
فروش لوله استیل

خواص ضد خوردگی استنلسهای مغناطیسی(بگیر):
آلیاژ استنلس استیل به دلیل داشتن فلز کروم در برابر خوردگی مقاوم گردیده است.
آلیاژ ها کلا در مقابل خوردگی ها به نسبتهای مختلف دارای ضعف و خوردگی های موضعی می باشند هرچند استنلس استیل بصورت قابل ملاحظه ای نسبت به فولادهای کربنی (فولاد های دارای عناصر آلیاژِ پایین تر)در مقابل خوردگی مقاوم می باشند.
فلز کروم در استنلس استیل ( نه اینکه نیکل که گاهی اوقات تصور می گردد .) عامل اصلی مقاومت این فلز در برابر خوردگی است.(به علت بوجود آوردن لایه ای مقاوم در برابر اکسیداسیون و خوردگی بر روی سطح فلز) به همین دلیل استنلسهای مغناطیسی( بگیر ) به %8

به این مطلب امتیاز دهید...

امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

هیچ کس رای نداده! شما اولین نفری باشید که رای می دهد