خرید لوله استیل نسوز , اطلاعات جامع در رابطه با خرید لوله استیل نسوز در این مطلب به صورت مختصر توضیح داده شده است . ورق استیل 309 و لوله استیل 309 دارای آلیاژ مشخصی برای مقاومت در برابر دماهای بالا میباشد. در سیالاتی که دمای آنها بسیار بالاست یا حرارت محیط به صورتی است که به لوله استیل معمولی مانند استیل 304 و استیل 316 باعث خوردگی و صدمه متریال میشود از لوله های استیل نسوز مانند لوله استیل 321 برای دماهای حدود 960 درجه سانتیگراد و آلیاژ 309 برای دمای بالای C1000 درجه استفاده میگردد. اصلی ترین عنصر آلیاژی حاضر در آلیاژهای مقاوم به حرارت ، فلز مولیبدن و تیتانیوم میباشد . که علاوه برکروم ونیکل باعث به وجود آمدن ترکیبات پایدار در مقابل دماهای بالا میگردد . قیمت لوله استیل 321 از قیمت لوله استیل 309 بسیار کمتر است زیرا تفاوت این آلیاژ با آلیاژ استیل 309 در موجود بودن عناصر آلیاژی مانند مولیبدن و تیتانیوم بسیار پایین تر میباشد . ولی به خاطر بازه دمایی بیشتر صنعت و همچنین قیمت استیل نسوز و قیمت استیل 309 ، خرید لوله استیل نسوز بسیار گسترده تر میباشد .

لوله های نسوز استیل در رده ها(اسکجوئل) 10 , 20 , 40 , 80 قابل ارائه میباشد و همینطور به دلیل مصارف خاص و کمبود درخواست ها اکثرا بصورت لوله استیل بدون درز میباشند.

تاثیر عنصر مولیبدن در فولادها و استنلس استیل ( خرید لوله استیل نسوز ).

عنصر مولیبدن باعث بهبود و افزایش چقرمگی در فولادهای کربنی ساده با استحکام بالا و مناسب می شود و بنابراین در محدوده دمایی قابل استفاده ،استحکام و سختی را افزایش می دهد. در مقایسه با فولادهای کربنی ساده ،فولادهای مولیبدن دار خواص الاستیک و استحکام ضربه ای بهتری دارند.( خرید لوله استیل نسوز پتروپارسیان ) .

مولیبدن خالص به رنگ سفید نقره ای میباشد و نسبتا نرم بوده و جزو دسته فلراتی با بالاترین نقطه ذوب است. که بیش از دو سوم مولیبدن در تولید آلیاژها به خصوص آلیاژ های کرو م نیکل 316 استنلس استیل و استیل نسوز استفاده می شوند.

خرید لوله استیل نسوز
خرید لوله استیل نسوز

همچنین مولیبدن از واژه یونانی Molybdos به معنای شبیه سرب یا سرب مانند گرفته شده است و در طبیعت به شکل آزاد پیدا نمی شود و پس از انجام عملیاتی به این عنصر دست میابند.ترکیبات این عنصر که در طبیعت دیده می شدند،با عناصر دیگر مثل کربن و یا سرب به اشتباه گرفته می شد بلاخره در سال 1778 کارل ویلهلم شیل (Carl Wilhelm Scheele) توانست روشی برای جداسازی عنصر مولیبدن از گرافیت و سرب و جدا کردن آن از اکسید فلز از مولیبدنیت را بدست آورد.در سال 1782 هلم(Hjelm) با احیا توسط کربن توانست که ناخالصی ها را از سنگ معدن جدا سازد.مولیبدن در حیات تمام انواع ارگان ها نقش مهمی دارد.این فلز در دو گروه آنزیمی به نامهای نیتروژنازها(nitrogenases) و مولیبدوپترین ها(Molybdopterins) دیده می شده اند.نیتروژنازها نیز در باکتریها وجود دارند و در مسیر های تثبیت نیتروژن باید حضور داشته باشندکه این امر الزامی است .باکتریها در داخل گیاه نیز می تواند دیده شوند.اتم مولیبدن در یک کلاستر هست که شامل اتم های آهن و گوگرد است.واژه مولیبدوپترین با گروهی از آنزیم ها که شامل آنزیمهای حاوی تنگستن هستند،به اشتباه گرفته می شوند و عبارت مولیبدوپترین در واقع به اتم فلز برنمی گردد.گروهی را که به عنوان آنزیمهای تک اتمی مولیبدن به عنوان اتم فلز شناخته می شوند در یک کلاستر دیده نمی شوند. پترو پارسیان تامین کننده و وارد کننده لوله استیل 309 و ورق استیل نسوز ( برای خرید لوله استیل نسوز  تماس بگیرید . ). عنصر مولیبدن وزن اتمی معادل 96 و نقطه ذوب معادل 2610 درجه سانتیگراد C دارد.ساختار کریستالی آن bcc بوده و در فولاد فریت زا و کاربید زاست(ایجاد فاز فریت و یا کاربید).حداقل 3 % مولیبدن باعث می شود که فریت در تمام دماها حتی دمای محیط پایدار باشد.همچنین سختی پذیری آلیاژ را افزایش می دهد.در حدود 0.5-1.5 % مولیبدن به فولادهای آلیاژی اضافه میکنند تا استحکام و مقاومت به خزش آنها در دماهای بالا و حرارت زیاد حفظ شود.فولادهای ضد زنگ از 0.5 تا 4.0 % مولیبدن دارند. ( خرید لوله استیل نسوز ) فولادهای زنگ نزن آستنیتی برای مقاومت خوردگی بیشتر در محیط های خورنده حاوی مولیبدن مناسب هستند. هم چنین ، مقاومت در برابر پوسته شدن را می کاهد.در عملیات حرارتی فولادها ،مولیبدن Mo تردی تمپر را کاهش میدهد و تشکیل دانه های ریز را تسریع کرده و برقابلیت جوشکاری تاثیر مطلوبی دارد. که این امر بسیار قابل توجه میباشد و افزایش استحکام را در پی داشته و بنا بر این قابلیت چکش کاری کم می شود.مولیبدن مقاومت در برابر خوردگی موضعی و حفره دار شدن را بیشتر کرده و با تشکیل فازهای ثانویه در فولادهای فریتی،فریتی-آستنیتی و آستنیتی، استحکام آنها را افزایش می دهد. هم چنین نیز در فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی، به علت اثر آن بر رسوب کاربید ها ، سختی فولاد دردماهای برگشت بالا را افزایش می دهد. مولیبدن به عنوان عنصر آلیاژی در فولادهای میکروآلیاژی کربنی، کم کربن با استحکام بالا در محدوده 0.05-0.25 بکار رفته و همچنین چقرمگی و استحکام را به خوبی بالا می برد.معمولا همراه با افزودن مولیبدن از منگنز بالا وکمی نیکل نیز استفاده می کنند تا به خواص مطلوب تری برسند .( خرید لوله استیل نسوز پتروپارسیان )

هدف از میکروآلیاژی کردن فولادها جلوگیری از تشکیل پرلیت در ریزساختار و کاهش اندازه نواحی پرلیت و تشکیل کاربید های لایه ای ریز می باشد.اگر درصد مولیبدن و یا سایر عناصر آلیاژی بالا باشد ، فریت خاصی بنام فریت سوزنی Acicular ferrite (فریت سوزنی شکل در زیر میکروسکوپ) تشکیل خواهد شد.پترو پارسیان تامین کننده و وارد کننده لوله استیل 309 و ورق استیل نسوز . استحاله درفولادهای مولیبدن دار درسرد کردن های آرام رخ می دهد و در نتیجه باعث می شود عمق سخت گردانی به مقدار زیادی افزایش یابد. این افزایش در عمق سخت گردانی سبب فائق آمدن بر مشکلاتی مربوط به اثر جرم بر سخت گردانی در مقاطع ضخیم میشود.همچنین برای یکنواختی توزیع سختی در مقاطع ضخیم مقدار کمی مولیبدن اضافه می شود.0.15 % مولیبدن اثر مشابه با 0.20 % کروم و یا 1.25 % نیکل دارد.که در آلیاژ سازی این معادل سازی اهمیت ویژه ای دارد. سختی پذیری چدن مولیبدن تا حد زیادی در حضور مولیبدن در ترکیب آن بهبود می یابد و می تواند اثر مبردی نیز داشته باشد.مولیبدن کاربیدزا بوده و در کنار کروم و وانادیم جدایش می یابد و در یوتکتیک فسفید قرار می گیرد.Cr,V و P در چدنهای سوزنی مفید و دلخواه نمی باشند.پترو پارسیان تامین کننده و وارد کننده لوله استیل 309 و ورق استیل نسوز . بعضی از فولادها بعد از سرد کردن آرام از دمای برگشت 625 C انرژی ضربه کمتری در مقایسه با فولادهایی دارند که بعد از برگشت با سرعت سرد شده اند.این پدیده به تردی تمپر معروف است.فولادهای منگنز، کروم و کروم – نیکل با کروم بیش از 0.75 % کروم به این نوع تردی حساس هستند.برای کاهش حساسیت به این نوع تردی به ترکیب این فولادها ، مولیبدن اضافه می شود. چنین فولادهایی در محورها، میل لنگ ها و چرخ دنده ها کاربرد دارند. در دماهای برگشت بالا ، مولیبدن وارد فاز کاربید می شود.با بالا بردن دمای برگشت دردمای 700 C غلظت بالایی از مولیبدن در سمنتیت اورتورومبیک وارد می شود و در درصدهای بالاتر از 0.5% Mo ، کاربید fcc ((Fe,Mo)23C6) تشکیل خواهد شد.نرم شدن مارتنزیت در دماهای برگشت بالای 260 C بوسیله مولیبدن به تاخیر می افتد. ( خرید لوله استیل نسوز )

گروه فنی بازرگانی پترو پارسیان واردات و تامین متریال استیل . برای اخذ قیمت روز لوله استیل نسوز و ورق استیل نسوز ( خرید لوله استیل نسوز )با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید .

به این مطلب امتیاز دهید...

امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

هیچ کس رای نداده! شما اولین نفری باشید که رای می دهد