ورق استیل نسوز چیست و فروش ورق استیل نسوز قیمت ( به انگلیسی What is fire-resistant sheet steel ) ، کاربرد بسیار فراوانی در صنعت دارد به گونه ای که در محدوده هایی که نیاز به حفظ مقاومت استحکام در دماهای بسیاربالا باشد از انواع ورق استیل نسوز به طور کامل و مطمئن استفاده میشود . در جواب این سوال که ورق استیل نسوز چیست ؟ میتوان  گفت : به ورق های استیل که در آلیاژ آن درصد کروم و نیکل تقریبا بالایی دارند (نسبت به نوع ورق استیل 304 و و رق استیل 316 ) و همچنین عناصر آلیاژی جهت پایداری فازها در دمای بالا، مانند تیتانیوم و مولیبدن و منگنز نیز در آن استفاده میشود . ورق استیل نسوز قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر در گروه خود یعنی گروه 300 دارند و انواع آن شامل :

1- ورق استیل 321

2- ورق استیل 1.4841

3- ورق استیل 309

4- ورق استیل 310 میشود .

ورق های استیل از نورد بیلت (شمش ضخامت بالا) استیل تحت فشار و دمای بالا تولید میگردد گروه فنی بازرگانی پتروپارسیان واردکننده و تامین کننده انواع متریال استنلس استیل  آماده ارائه خدمت به کارفرمایان گرامی و صنعت کشور عزیزمان در زمینه های فروش ورق استیل نسوز با بهترین قیمت مارکت و کیفیت تضمینی با برندهای اروپایی و آسیای شرقی به همراه سرتیفیکیت اصلی قابل تامین میباشد.

متن بطور مختصر به انواع استیل از جمله استیل نسوز اشاره میگردد :

آلیاژ استنلس استیل (به انگلیسی: Stainless Steel) به فولادهایی با مقدار عناصر آلیاژی مانند نیکل و کروم و منگنز بالا (معمولا بالای 10 درصد) گفته می‌شود که مقاومت به خوردگی درجوهای خورنده مانند : محیط اسیدی و دماهای بالا را داشته باشند. انواع فولادهای ضد زنگ معمولی حاوی حدودا حداقل ۱۱ درصد کروم هستند که عامل اصلی مقاومت به خوردگی آنهاست زیرا باعث تشکیل لایه مقاوم (لایه ی فیلم غیر قابل تخلخل از اکسید کروم ) در برابر اکسیداسیون میگردد .افزودن عنصر نیکل به فولادهای زنگ نزن ( استنلس استیل ) مقاومت به خوردگی را در محیط‌های خنثی و یا اکسید کننده ضعیف و اسیدی افزایش می‌بخشد اما قیمت ورق استیل را نیز افزایش می‌دهد , حال آنکه افزودن عنصری مثل آلومینیوم مقاومت به پوسته پوسته شدن را در دماهای بالا بهبود می‌بخشد. آلیاژهای فولاد زنگ نزن (ورق استنلس استیل ) به علت داشتن مقاومت بالا نسبت خوردگی عالی یکی از پر کاربردترین مواد درمهندسی است . ( ورق استیل نسوز چیست و فروش ورق استیل نسوز قیمت )

ورق استیل نسوز چیست و فروش ورق استیل نسوز قیمت
ورق استیل نسوز چیست و فروش ورق استیل نسوز قیمت

تیپ و گرید های فولاد ضد زنگ شامل سه گروه اصلی میباشد که دو گروه آن یعنی گروه 300 و 400 پر مصرف تر از دیگری که گروه آلیاژی 200 است، میباشند . سری 300 یا استنلس استیل نگیر ( دارای خاصیت غیر مغناطیسی ) : آلیاژ آهن ، کروم ، نیکل با کربن کمتر از 1/0 درصد .گروه یا سری آلیاژی 400 یا استنلس استیل بگیر ( مغناطیسی ) : آلیاژ آهن ، کروم با کربن کمتر از 1/0 درصد . بیشتر مصرف گروه 200 برای صنایع دکوراتیو مانند لوله های دکوراتیو , ورق های دکوراتیو , ورق های استیل طلایی , ورق 201 و… میباشد .در گروه 300 که رایجترین گریدهای استنلس استیل است، که همان 8/18 کلاسیک می باشد .316 بعد از 304 رایجترین گرید است و در صنایع غذایی و جراحی کاربرد دارد ،تغییر در نسبت کروم و نیکل و افزودن مولیبدن باعث شده تا این استیل مقاومت بیشتری در مقابل فرسایش ، به‌ ویژه فرسایش ناشی از کلر داشته باشد . به علاوه آلیاژ مولیبدن موجود در آن از فرسایش جلوگیری می کند . همچنین بخاطر مقاومت زیاد در بربر کلر در مقایسه با آلیاژهای گرید 304 در صنایع دریایی هم بکار می رود . و در آخر گروه 400 :مقاوم در برابر سایش است اما در برابر خوردگی مقاومت نسبتا کمی دارد . آلیاژ 420 گرید مخصوص کارد و چنگال ، قابلیت پولیش خوبی دارد به گونه ای که از این آلیاژ عمدتا برای روکش کاری ( آبکاری) استفاده میکنند .430 آلیاژهای  گرید مخصوص دکوراسیون یا همان دکوراتیو است به عنوان مثال در تزئینات داخلی و سپر اتومبیل کاربرد دارد . قابلیت شکل پذیری خوبی در درجه حرارت کم دارد و مقاوم در برابر خوردگی(تا حدودی) است .در پایان مزیت های ورق استیل نسوز (ورق استنلس استیل نسوز ) شامل :مقاومت در برابر خوردگی , ظاهر جذاب , مقاوم در برابرحرارت های بالا , به صورت کامل قابل بازیافت , و در مقابل هزینه آن عمر طولانی و سالمی دارد. بازرگانی پترو پارسیان آمادگی واردات انواع گرید های ورق استیل و لوله استیل و تامین کلیه ورقهای ذکر شده را از بهترین کارخانه های خارجی را دارد. ( ورق استیل نسوز چیست و فروش ورق استیل نسوز قیمت )

ورق استیل نسوز چیست و فروش ورق استیل نسوز قیمت
ورق استیل نسوز چیست و فروش ورق استیل نسوز قیمت

گروه فنی بازرگانی پترو پارسیان وارد کننده انواع ورق استیل نسوز و انواع لوله استیل نسوز با بیش از 18 سال تجربه خدمت در صنعت کشور آماده همکاری و تامین متریال برای کارفرمایان و همکاران محترم بازار میباشد . برای دریافت قیمت ورق استیل نسوز و اخذ پیش فاکتور با کارشناسان فروش گروه تماس حاصل فرمایید .

به این مطلب امتیاز دهید...

امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

هیچ کس رای نداده! شما اولین نفری باشید که رای می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *