ورق استیل سایش و ضد خش و ضخیم ، بطور کلی انواع ورق استیل صنعتی که در ساخت مخازن و پایه ها و غیره بکار میرود باید دارای خصوصیاتی باشد که استحکام و مقاومت به تغییر شکل های ناخواسته خوبی داشته باشند . آلیاژهای گروه 300 و ورق استیل ضد سایش مانند هاردوکس و دیلیدور به خوبی این خاصیت ضد خش بودن و خوردگی را دارا میباشند .

یکی از این خواص ضد خش بودن یا مقاومت در برابر خوردگی های فیزیکی در سطح ورق استیل میباشد مانند ورقهایی که در نوار نقاله و برای انتقال سنگ های معدنی بکار میروند .  بنابراین در صنعت و مخزن سازی فروش ورق استیل ضد سایش با ترکیبات مولیبدن و منگنز و همچنین فروش ورق استیل ضد خش ( مقاوم در برابر خوردگی های فیزیکی ) کاربرد وسیعی دارند.

ورق استیل ضد سایش و ضد خش و ضخیم
ورق استیل ضد سایش و ضد خش و ضخیم

بازرگانی پتروپارسیان وارد کننده و تامین کننده انواع ورق استیل با مشخصات و خواص ضد سایش ، ضخیم ، ضد اسید ، و همچنین ورق های استیل مخصوص صنایع غذایی و دکوراتیو ، در خدمت همکاران محترم در بازار و کارفرمایان میباشد .

ورق استیل ضد سایش چیست ؟

به طور خلاصه در آلیاژهای استیل زنگ نزن هنگامی که درصد عناصر آلیاژی مانند مولیبدن و منگنز افزایش پیدا کند به دلیل ایجاد پیرسختی و کاریبد هایی ک تشکیل میشود و همچنین با افزایش کارایی به علت سخت تر شدن ( خاصیت پیرسختی ) از سایش و کاهش ضخامت ورق های استیل جلوگیری میگردد .

ورق استیل ضخیم چیست ؟

آلیاژهایی که از ترکیب آهن – کربن با مقدار پایین ( حدودا کمتر از 0/5 درصد ) – کروم و نیکل ، را استنلس استیل STAINLESS STEEL یا فولاد ضد زنگ می نامند ، ورق استیل ضخیم به ورق های با ضخامت بیشتر از 20 میلیمتر میگویند که کاربرد کاملا صنعتی پیدا میکنند و در این ورق ها بارز ترین خواص مد نظر خاصیت ضد اسید ، خاصیت ضد خوردگی فیزیکی و شیمیایی مطرح میباشد . که در این بین گروه 300 ( ورق استیل نگیر ) و مخصوصا هنگامی که میزان درصد مولیبدن و منگنز افزایش یابد مقاومت به خوردگی بالاتری نسبت به گروه 200 و گروه 400 که به استیل بگیر موسومند را دارند. ( مانند ورق استیل 321 که درصد کمی مولیبدن باعث ایجاد خواص ضد سایشی و مقاومت به حرارت در ورق استیل ایجاد میکند .

ورق استیل ضد خش چیست ؟

به طور کلی و تعریف گسترده ورقهایی که در مقابل نفوذ جسم سخت خارجی مقاوم هستند ، ورق استیل ضد خش میگویند . ملاک اندازه گیری سختی ورق استیل و دیگر متریال را استانداردهای تعریف شده ای اندازه گیری میکند ( برینل ، راکول ، ویکرز ) . دلیل افزایش سختی را وجود عناصر آلیاژی از جمله منگنز ، کروم ، مولیبدن ، تیتانیوم و … که با کربن موجود در آلیاژ فاز کاربید را میسازند تضمین میکند.

ورق استیل ضد سایش و ضد خش و ضخیم
ورق استیل ضد سایش و ضد خش و ضخیم

برای دریافت قیمت روز ورق استیل و ارائه خدمات پیرامون فروش ورق استیل نگیر و ضد اسید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید .

به این مطلب امتیاز دهید...

امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

هیچ کس رای نداده! شما اولین نفری باشید که رای می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *